Az iskolaérettség
Mit is jelent az iskolaérettség? Semmiképpen nem azt, hogy a gyermek elég "okossá" vált ahhoz, hogy tanítani lehessen. Mivel az érési folyamatok egyénileg és területenként is óriási eltéréseket mutathatnak, ezért fontos megállapítani, hogy a kisgyermek megérett-e már azokra a kihívásokra, amelyek elé az iskola állítja majd. Amennyiben valamelyik részképessége még nem elég érett, fejlesztésre szorul, úgy a tanulási tevékenység nemhogy örömteli lesz, hanem egyenesen rettegéssé válik számára az iskola, s az ott támasztott követelményrendszer.
A jelenlegi magyarországi oktatás egyébként is túlzott elvárások elé állítja a gyermekeket, a hátrányos indulás csak visszaveti őket, ezen diákok felzárkóztatása szinte lehetetlen.
Ezért is fontos az alapos iskolaérettségi vizsgálat elvégeztetése, amely olyan lemaradásokat, zavarokat, nehézségeket is megmutathat gyermekünkről, amelyre a normál, mindennapi életvitelben nem derül fény sem az óvodában, sem családi környezetben.
A vizsgálat a gyermek részképességeinek széles skáláján vizsgálja a fejlettséget. Így pl. testi, mozgásbeli, gondolkodásbeli, szociális érettség, beszéd, beszédértés, beszédprodukció, szókincs, alapfogalmak, kommunikáció, dominancia, testséma, téri tájékozódás, relációk, elemi számlásás, írás-koordináció, látás, hallás, szerialitás, memória...
Mivel a beiskolázás kötelező életkora egyre inkább kibővül, továbbá a szülő is véleményezési joggal bír a megfelelő időpont kiválasztásában, ezért érdemes élni a felmérés lehetőségével.
"Mosolyogj a világra, s a világ is mosolyogni fog rád!"